Alla inlägg under mars 2007

Av lifeblog - 30 mars 2007 22:43

Vad kul att dom vann!!Tobbe och Annika förlorade genom sin showdans tror jag.Den var alltför "flaxig".Grattis till stilrena paret Martin och Cecilia!

Av lifeblog - 30 mars 2007 21:51

- vilken tesil! Blir man gladare av den här?Jojomensan, nu har jag plats för ytterligare 100 bilder här!

Av lifeblog - 30 mars 2007 21:38

NU har jag sett finalparen dansa OCH jag hoppas att Martin & Cecilia ska vinna! Så är det bara!Han har gjort det så bra med den brottarkroppen!!!Illustrerar med något som man kanske kan dansa i!

Av lifeblog - 30 mars 2007 19:43

En vecka utan ett enda inlägg ... aj, ajTar igen det ikväll - men har ingen inspiration -- och inte kan jag ladda upp nya bilder, har max = 100 stMåste SMSa 20:- för att få ladda upp flera och den sällan använda mobilen är säkert urladdad och tom (som jag)Man KAN ta bort inlägg men det är jag för lat för att trixa med.NU har jag 225 000:- i postkodlotteriet -jojo, det är lätt att sitta hemma och svara ... och jag kan svaret på nästa fråga också, Ragunda, = 350 000! Såg en blogg där gänget skulle åka till sitt vildmarksställe, det heter Grova - ja, ni kan läsa själva,http://www.ryssbalt.blogspot.com/man kan fundera över namnet på platsen.. De herrarna sitter nog inte och kollar på Postkodmiljonären - men jag tror att de skulle kunna svara på frågorna!Den här 500 000-frågan är så svår men jag (vi) tror att det var Marathon och det var rätt! Tur nog hade killen i stolen också rätt - oj, spännande i morgon kväll - tänk om han vinner en miljon! Hoppas!NU, är det Let´s Dance-final! Båda är så bra så det beror på framträdandet ikväll vilka som får min röst!

Av lifeblog - 30 mars 2007 19:34

Ibland är det skönt att bara vara

Av lifeblog - 30 mars 2007 19:31

Peppe Eng-fans kan gotta sig åt att han ska leda Talang 2007 i TV4. Premiär 13 april!Sätt ett kryss i almanackan!

Av lifeblog - 30 mars 2007 17:06

Väderbiten, efter en dag i solen, promenad både med och utan kratta.Så skönt att slöa och se en film om forkörare till Röros Marknad,420 km från Falun (Från världsarv till världsarv)- vackra bilder, härliga hästar och mustiga historier och musik.En film av Stefan Quinth, Produktion camera QMan kan beställa filmen från Dalarna Femund Forkörarförening, A Dahlgren, Liden 1529, 796 90 Älvdalen om ni vill ha ett par "koseliga" timmar!

Av lifeblog - 30 mars 2007 17:01

ForkörareVår fora drar fram över hård frusen marköver sjöar, myrar och movildmarkens ande möter oss starkhär ute i storskogens ro.I släden bak hästens gungande ryggtill toner av skåkklockens sångman känner ett lugn man känner sig tryggsom förfäder gjorde en gång.I gnistrande sol och en snö som kristallnaturen den visar på sitt gallerimen även när vinden går isande kalloch snöstormen vrålar i sitt raseri.Men foran den går ända stadigt mot norduppå sjöar så långt ifrån stranden vackrare syn finns ej på vår jordnär kvällssol satt fjällen i brand.När dag är förbi och det lider mot kvällkänns det skönt att resan är slutoch även uti det enklaste tjällpå brits eller golv sträcka utVid stockeldens fladdrande värmande skeni kojan med tinande snövår kamrat uti trallet på tröttande bennu frustande äter sitt hö. -Gunnar Lindberg

Ovido - Quiz & Flashcards