Alla inlägg under april 2007

Av lifeblog - 24 april 2007 20:52


Hälsa på mig på     www.akvarell.blogspot.com - där jag mest håller till

och så är det ju vårpyssel ........... fast så här snygga fröstickor har jag icket!

Av lifeblog - 20 april 2007 20:04

 I möten med människor kan vad som helst hända! Idag träffade jag en dam som invigde mig i fenomenet orber! Jag måste säga att jag har lite svårt att förstå att det skulle vara andar (som materialiserar sig) - det där "skrotet" som man kan se på en del foton.   Man lär sig något nytt varenda dag!

Den här texten är ur Wikipedia:

Orber är ljusfenomen som ibland uppträder på fotografier eller film. Orber är enligt den paranormala förklaringen andar som materialiserar sig.

Den vetenskapliga förklaringen på orber är partiklar (främst damm) som befinner sig ur fokus mellan objektet och kameran. För att framträda så måste de vara ljusare eller mer upplysta än objektet som fokus ligger på, vilket är ett vanligt resultat av att använda blixt i mörka utrymmen där objektet i fokus är en bit bort.

Av lifeblog - 18 april 2007 23:29

Funderar på att flytta igen .... min blogg alltså -  men ..

det vore skönt att bara vara på ett ställe!

Det gäller att hitta hem!


 www.akvarell.blogspot.se         är min  andra hemvist!


Vi får väl se!

Av lifeblog - 16 april 2007 22:07

Nu blev det två bilder igen - jag tränar vidare .................

Av lifeblog - 16 april 2007 21:53



 

Visa

Jag såg att häggen blommade

det kom en doft av den

Då gick jag till min älskade och

sade: -Se och känn!

Hon stod vid makaronerna,

hon sydde på en klut.

Och när hon lyfte ögat

hade häggen blommat ut ....


Alf Henrikson

Av lifeblog - 15 april 2007 23:06

Hoppsan! Nu är min sida riktigt tung ...............






PS Jag skrev så där för att jag hade stenar som bakgrundsbild ..........

Av lifeblog - 15 april 2007 23:00

Vad bra det  blev - nu har bloggagratis-redaktionen lyckats bra - att kunda redigera bilderna är mycket bra!

Önskar också att man kunde sortera sina inlägg i kategorier - men det kanske kommer???

                  Eller finns det kanske?

Vad ska jag använda genomstruken till?

Av lifeblog - 15 april 2007 22:52

Plötsligt  ser jag ett ben! Ett spindelben! Ovanför bildskärmen,  i taket, (snedtak)! Jag skriker! Spindeln blev förpassad till en glasburk -icke av mig - och ut på en säck planteringsjord - jag vågade fota den och resultatet ser ni här! Men är det verkligen en kärrspindel (i så fall en ung och inte såå stort ex, men tillräckligt stort, som "häckade" inomhus!?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards